Τον φόβο να φοβάστε

   Ο φίλος μου Νίκος και πλαστικοχειρούργος γιατρός, σήμερα μου έστειλε ένα γνωμικό θα έλεγα να διαβάσω, που προέρχεται από κάποιον αρχαίο πρόγονό μας, ο ποιος πολύ καθαρά λέει κάτι που χρήζει πολύ μεγάλης προσοχής, αλλά και μελέτης, γιατί πολλά μας λέει συντόμως, αλλά και πολύ περιεκτικά.

Ο Φιλόσοφος Επίκουρος λοιπόν είναι αυτός που τα λέει κι αυτά που λέει είναι τόσο απλά, τόσο σοφά, τόσο δυνατά, τόσο αληθινά και τόσο επίκαιρα, που με υποχρεώνουν θα έλεγα και πάλι να τα συνδέσω με τα σημερινά γεγονότα, ως πάρα πολύ κι εντελώς αναγκαία.

Διαβάστε κι εσείς λοιπόν με πολύ προσοχή αυτά που λέει. [ Να μη φοβάστε ούτε τις αρρώστιες, ούτε τον πόνο, ούτε τον θάνατο. Τον φόβο να φοβάστε ].

Πολύ με απασχόλησαν λοιπόν τα λόγια του κι ένα σορό πληροφορίες κατέκλεισαν μετά από αυτό το μυαλό μου και ακράδαντα πιστεύω πρέπει να σας πω, ότι αξίζει τον κόπο να σας τις αναφέρω, προκειμένου να τις μελετήσετε κι εσείς μαζί με τα σοφά λόγια του Επίκουρου.

Το τριακόσια σαράντα ένα π.χ. για την ακρίβεια έζησε ο συγκεκριμένος φιλόσοφός και το διακόσια εβδομήντα π. χ. εγκατέλειψε αυτήν την ζωή. Εγώ δε, πρώτη μου φορά είδα κάτι δικό του γραμμένο και αυτό ήταν αρκετό να με ταρακουνήσει, γιατί αυτά που είπε δεν ήταν καθόλου τυχαία.

Μαθητής στο γυμνάσιο ήμουν ακόμη λοιπόν, όταν σχολίαζε ο καθηγητής που μας έκανε το μάθημα της ψυχολογία τότε, πόσο μεγάλη επίδραση έχει ο φόβος στην ζωή μας, στον νου και την ψυχή μας, αλλά και στο σώμα μας ως αποδέκτης.

Για να το εμπεδώσουμε δε καλύτερα αυτό, μας ανάφερε ένα γεγονός που έγινε στην Αμερική, προκειμένου να πειστούν επ’ αυτού οι μαθητές ιατρικής κάποιο πανεπιστήμιου που δεν θυμάμαι τώρα να σας αναφέρω το όνομά του.

Πήγε λέει μια ομάδα γιατρών σε κάποια φυλακή και ζήτησαν από τους εκεί αρμόδιους να τους επιτρέψουν την επικοινωνία με τους ισοβίτες φυλακισμένους που κρατούσαν, προκειμένου να ζητήσουν από αυτούς αν δεχόταν, την συμμετοχή τους σε ένα πείραμα, που η ομάδα των γιατρών ήθελε να μελετήσει και είχε να κάνει με την επίδραση του φόβου στην ζωή των ανθρώπων.

Και για να είναι σίγουρο το αποτέλεσμα, όπως και για να μην βάλουν σε κίνδυνο αυτούς που υπήρχε κάποια μικρή έστω ελπίδα να αποφυλακιστούν κάποτε, ζήτησαν από τους αρμόδιους να πειραματιστούν, με αυτούς μόνον που ούτως ή άλως, ήταν πολλές φορές καταδικασμένοι ισόβια, όπως και σε θάνατο με την γνωστή ηλεκτρική καρέκλα.

Αφού λοιπόν έκαναν γνωστό στους φυλακισμένους το αίτημα των γιατρών, όπως και τον ακριβή λόγο της συμμετοχής τους στο συγκεκριμένο πείραμα, αρκετοί από αυτούς έδειξαν να ενδιαφέρονται, μια και αυτούς ιδικά, κανένας και με τίποτε δεν μπορούσε να τους φοβίσει. Άλλωστε, η αφοβία τους ήταν αυτή που τους έκανε τόσο σκληρούς ανθρώπους στην ζωή τους.

Όπως ήταν λογικό κι αυτό όμως, ζήτησαν να μάθουν κι αυτοί από τους γιατρούς, τι ακριβώς έπρεπε να κάνουν, όπως και ποιο θα ήταν το αντάλλαγμα γι’ αυτούς, αν τελικά συμφωνούσαν μαζί τους.

Αυτά λοιπόν κουβεντιάζοντας μαζί τους οι γιατροί, κράτησαν δέκα μόνον από αυτούς και μάλιστα από τους ποιο βαριά καταδικασμένους, ώστε να μην έχουν και τύψεις μετά, για όσα πιθανόν θα τους συνέβαιναν κατά την διάρκεια του πειράματος.

Σ’ αυτούς τους δέκα λοιπόν απευθυνόμενοι τελικά, τους ζήτησαν να κάνουν κάτι πολύ απλό, εύκολο και αρκετά ελπιδοφόρο γι’ αυτούς, αφού τους υποσχέθηκαν ότι Θα τους δώσουν την ελευθερία τους ως αντάλλαγμα, όπως και την δυνατότητα να ζουν όπου θέλουν μετά από την λήξη του πειράματος και με νέα ταυτότητα μάλιστα στα χέρια τους, ώστε κανείς πια να μην τους ψάχνει.

Με τον απαράβατο όρο όμως όπως τους είπαν, να δεχθούν την υποχρέωση να ζουν για ένα εξάμηνο μόνον, εκεί που θα τους εγκαταστήσουν οι γιατροί έναν, έναν και σε διαφορετικούς χώρους.

Και κάτι ακόμη θα σας ζητήσουμε μαζί με αυτό, τους είπαν. Θα σας δώσουμε να φοράτε εκεί, μόνον τον ρουχισμό που εμείς θα σας προμηθεύσουμε κι από τώρα θα ξέρετε, ότι θα είναι μεν σε πολύ καλή κατάσταση, αλλά χρησιμοποιημένος από αγνώστους προς εσάς ανθρώπους.

Αυτό μόνον θέλουμε από εσάς τους τόνισαν κι αυτό που εμείς θα κάνουμε, είναι να παρατηρούμε επιστημονικά τις δικές σας αντιδράσεις και συμπεριφορές, μέσα από τις οποίες θέλουμε να σπουδάσουμε όπως σας είπαμε, την επίδραση του φόβου στην ψυχοσύνθεση του ανθρώπου.

Χάρηκαν οι κατάδικοι από την ευκαιρία που τους δινόταν να ζήσουν ελεύθεροι στο εξής κι επειδή κανένας φόβος δεν τους ακουμπούσε αυτούς λόγω χαρακτήρων, θέλησαν να μάθουν και τις λεπτομέρειες επί του πειράματος αν υπήρχαν, αφού αυτά που τους ζήτησαν οι γιατροί τους φάνηκαν πολύ λίγα.

Υπάρχουν λεπτομέρειες τους είπαν οι γιατροί και είναι εξίσου απλές κι εύκολες, αλλά θα σας τις πούμε στον καθένα ξεχωριστά  όπως απαιτεί το πείραμα, για να σημειώνουμε από τώρα τις αντιδράσεις σας, αφού μας βεβαιώσετε εγγράφως πρώτα, ότι δέχεστε την συμμετοχή σας στο πείραμα.

Κι αφού πήραν την επιβεβαίωσή τους, είπαν στους πέντε από αυτούς, ότι εσείς θέλουμε να φοράτε μόνον τα ρούχα που θα σας δώσουμε κι εκ των προτέρων θα γνωρίζετε, ότι ανήκουν σε κάποιους αγνώστους προς εσάς ανθρώπους. Αυτό λοιπόν και τίποτε άλλο δεν θέλουμε από εσάς.

Για την αξιοπιστία του πειράματος όμως, τους απέκρυψαν την λεπτομέρεια, ότι οι άγνωστοι προς αυτούς άνθρωποι έπασχαν από λέπρα.

Στους άλλους πέντε πάλι είπαν, ότι θέλουμε να φοράτε εν γνώση σας και μόνον τον ρουχισμό που θα σας δώσουμε εμείς, αλλά να γνωρίζετε ότι ανήκουν σε ανθρώπους που έπασχαν από την κολλητική ασθένεια της λέπρας.

Και πάλι για την αξιοπιστία του πειράματος, τους απέκρυψαν το γεγονός, ότι τα ρούχα που θα τους έδιναν να φορούν, ήταν καινούρια και κανένας λεπρός δεν τα φόρεσε πριν.

Εσκεμμένα λοιπόν οι γιατροί τους απέκρυψαν την αλήθεια, για να σπουδάσουν από το σύνολο των δέκα τις αντιδράσεις, γιατί μόνον έτσι θα υπήρχαν σωστές μελέτες για την επίδραση που έχει ο φόβος πάνω στον άνθρωπο, όταν και για κάποιον λόγο τον δεχθεί και συνεργαστεί μαζί του.

Αν συμφωνείτε τους είπαν πάλι και δεν έχετε καμιά αντίρρηση, τώρα κιόλας θα σας επιτρέψουμε την ελευθερία σας και την έξοδό σας στον κόσμο. Διαφορετικά, θα μείνετε εδώ να υποστείτε της γνωστές συνέπειες του νόμου.

Δεν είχαν να σκεφτούν τίποτε επ’ αυτού οι κατάδικοι και κανένας λογισμός δεν υπήρχε περίπτωση να τους ενοχλήσει. Και άφοβοι καθώς ήταν όπως είπαμε, για δεύτερη φορά συμφώνησαν με τους γιατρούς.

Καθόλου δεν νοιάστηκαν δηλαδή για τα ρούχα των αγνώστων που θα φορούσαν, έστω κι αν προηγουμένως όπως τους είπαν τα χρησιμοποίησαν λεπροί, αφού το δικό τους πολυπόθητο ζητούμενο ήταν η ελευθερία τους και το πως και πού θα την ζούσαν μετά από την λήξη του πειράματος.

Κι αφού έγιναν πράξη τελικά αυτά που όλοι μαζί γιατροί και κατάδικοι συμφώνησαν, όντως φορούσαν οι κατάδικοι μόνον τα ρούχα που τους δόθηκαν και οι γιατροί πράγματι σπούδασαν από τις αντιδράσεις τους κι όπως αποδείχτηκε, το εν λόγω πείραμα έληξε με απόλυτη επιτυχία.

Κι αυτό που τους προέκυψε τελικά, ήταν ότι οι πέντε που φορούσαν τα ρούχα των λεπρών, χωρίς να το γνωρίζουν, δεν έπαθαν τίποτε. Δεν κόλλησαν λέπρα δηλαδή.

Αντιθέτως, οι άλλοι πέντε που φορούσαν καινούρια και αφόρετα ρούχα, γέμισαν λέπρα, επειδή γνώριζαν από το ψέμα που τους είπαν οι γιατροί, ότι τα ρούχα που τους έδωσαν να φορούν, ήταν δήθεν από προηγούμενη χρήση λεπρών.

Ο λογισμός δηλαδή και μόνον, που τους κάθισε στο μυαλό και τους έλεγε συνεχώς το ίδιο κάθε ώρα και ημέρα για ένα εξάμηνο, ότι μάλλον υπήρχε φόβος να κολλήσουν λέπρα, αυτός τους προκάλεσε την λέπρα.

Αυτά αναφέροντας εν κατακλείδι ο καθηγητής μας τότε, με το δίκαιό του μας ρωτούσε στο τέλος. Καταλάβατε τώρα παιδιά, πως ακριβός αντιδρά ο οργανισμός του ανθρώπου, όταν του συμβεί για κάποιον λόγο να συνεργαστεί με τον φόβο;

Είδατε δηλαδή από το συγκεκριμένο παράδειγμα, πώς επιβάλετε ο φόβος στον νου, στην ψυχή και στο σώμα του ανθρώπου και τι ζημιά μπορεί να του προκαλέσει, χωρίς να το υπολογίζει;

Αυτά λοιπόν θυμήθηκα κι εγώ σήμερα και φρίττω πρέπει να σας πω με αυτά τα περίεργα που μας συμβαίνουν στον χρόνο που διανύουμε και καθόλου δεν υπολογίζουμε θα πω πάλι, ότι δεν είναι εντελώς τυχαία, αλλά πάρα, πάρα πολύ μελετημένα.

Στις συνέπιες του περιβόητου και θανατηφόρου κορωνοϊού αναφέρομαι και στο αποτέλεσμα του φόβου που μας φόρτωσαν όλοι μαζί αυτοί οι μισάνθρωποι να μελετούμε έναν ολόκληρο χρόνο τώρα, ο οποίος καλά κρατεί ακόμη και έπεται συνέχεια όπως μας είπαν για να φοβηθούμε περισσότερο.

Τα παραπάνω μελετώντας λοιπόν, ακόμη ψάχνω κι εγώ να εξηγήσω, μαζί με πολλούς άλλους όπως ακούω να ρωτούν, τί να εννοούσε άραγε ο πρωθυπουργός μας, όταν γιατί δύο ή τρις φορές τον ακούσαμε να λέει, πότε στην κυρία πρόεδρο της δημοκρατίας και πότε σε άλλους φορείς αναφερόμενος στον κορωνοϊό, ότι για ένα πείραμα πρόκειται.

Μαζί με αυτόν δε και ο Άδωνις είπε το ίδιο κάπου τονίζοντάς το. Ο φόβος λοιπόν βρίσκεται στα χέρια τους ως όπλο και τον χρησιμοποιούν με πολύ μεγάλη πίεση επάνω μας, ώστε να τους αποδώσει εύκολα και τα υπόλοιπα από τον κορωνοϊό που έχουν σκοπό να μας επιβάλουν και καθόλου συνομοσυολογικό δεν είναι αυτό που σας λέω.

Αυτός είναι κι ο λόγος άλλωστε, που συνεχώς κι από πολλούς ακούμε κάθε μέρα να μας τονίζουν τους αριθμούς των θανάτων που μας προκύπτουν. Στον φόβο μας ποντάρουν λοιπόν, γι’ αυτό και τον ενισχύουν με τόσο πείσμα.

Μέσω του φόβου δηλαδή θέλουν να αλώσουν το είναι μας ώστε εύκολα να μας κάνουν μετά ότι το άρρωστο μυαλό τους σκέφτεται. Θύματα μας θέλουν δηλαδή και όχι να μας κάνουν καλά με τα εμβόλιά τους και κανέναν δεν ακούν για όσα τους προσάπτουν.

Ακούμε όμως και κάτι διαφορετικό από τα παραπάνω, μέσα από τους λόγους του Χριστού μας, τον αποστόλων μας και όλων των αγίων μας να μας τονίζουν με σιγουριά, ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε τίποτε, αν θέλουμε να ζήσουμε φυσιολογικά.

Αυτός δηλαδή είναι κι ο λόγος που όλοι οι Άγιοι μαζί μας προτρέπουν, να μαχόμαστε τους λογισμούς που ενεδρεύουν μέσα στο μυαλό μας, τους οποίους πολύ έντεχνα μας στέλνει ο μισάνθρωπος διάβολος να μας διαβρώσει ψυχικά, διανοητικά και σωματικά κι από προχειρότητα εμείς, αδιαφορούμε για την δική του σκοπιμότητα.

Νίκα λογισμώ την παρούσαν συμφοράν μας λέει κι ένας άλλος φιλόσοφός με το όνομα Μένανδρος, που έζησε στην ίδια εποχή με τον Επίκουρου. Βλέπετε λοιπόν τί μας λέει κι αυτός; Με την λογική σκέψη να νικήσεις την συμφορά που σε βρήκε. Είδατε τώρα με τι μπορούμε κι εμείς να αντιδράσουμε στην επιβολή του φοβικού ιού που μας πιέζουν να δεχθούμε ψυχοσωματικά;

Με τους καλούς λογισμούς λοιπόν. Ναι. Με αυτούς πρέπει να αντιδράσουν κι αυτούς να διατηρούμε μέσα μας, αν θέλουμε να μείνουμε υγιείς, αλλά και την αδιαφορία μας να δείξουμε προς οτιδήποτε προσπαθεί να μας φοβίσει κι εξαιτίας αυτού χάσουμε και την ψυχή μας, για την οποία όπως ξέρετε, πολύ ενδιαφέρετε ο διάβολος μαζί με τα παιδιά του.

Αυτό που μας φοβίζει λοιπόν είναι που μας σκοτώνει και κανείς άλλος δεν μπορεί να κάνει το ίδιο, γι’ αυτό και πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας. Μακριά από κάθε φόβο λοιπόν, για να μη βρεθούμε από δική μας αμέλεια νεκροί ψυχικά και σωματικά.

Αυτοί που δήθεν μας κυβερνούν, το ξέρουν αυτό, γι’ αυτό κι επιμένουν να μας φοβίζουν. Εμείς δεν το ξέρουμε. Μάθετέ το λοιπόν και με θάρρος απευθυνθείτε στον Χριστό μας, γιατί όλα δικά Του είναι και ανά πάσα στιγμή μπορεί να τα καταργήσει, αφού Αυτού η βασιλεία και η δόξα και κανενός άλλου.

Μιχάλης Αλταλίκης

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *